Innovatiiviset ja asiakaslähtöiset palvelut erottuvat kilpailussa ja parantavat liiketoiminnan tuloksia. Palvelumuotoilija varmistaa, että palvelusi täyttää asiakkaidesi tarpeet ja lisäksi optimoi organisaatiosi prosessit niin, että ne tukevat erinomaisen asiakaskokemuksen saavuttamista.
Jatkuva palvelumuotoilutyö tukee tiimisi tavoitteita pitkäjänteisesti, erityisesti uusia palvelukokonaisuuksia tai konsepteja kehittäessä. Prosessi huomioi aina asiakkaat, käyttäjät sekä sisäiset ja ulkoiset sidosryhmät yhdessä sovitulla tavalla.
Palvelumuotoilijan tuki varmistaa asiakaslähtöisyyden ja kehitystyön sujuvuuden, samalla kun sisäiset prosessit mukautetaan vastaamaan asiakkaiden tarpeita. Työskentely tapahtuu sovitun tuntimäärän mukaisesti osana tiimiäsi.
Käyttäjätutkimus käynnistyy määrittämällä yhdessä tutkimusongelma, jonka pohjalta suunnitellaan räätälöity tutkimuspaketti. Metodeina käytetään esimerkiksi yksilö- tai ryhmähaastatteluja, kyselyjä ja havainnointia. Tutkimuksen pohjalta kerätty data analysoidaan huolellisesti.
Lopputuloksena saat syvällistä ymmärrystä käyttäjistäsi kattavan ja yksityiskohtaisen raportin tai muun sovitun tuotoksen muodossa. Voit myös osallistua analyysivaiheeseen, mikä lisää ymmärrystä tehokkaammin kuin pelkkä raportin lukeminen.
Käytettävyyden arviointi ja testaus voivat sisältää esimerkiksi palvelun käyttäjillä toteutettavan käytettävyystestauksen ammattilaisen moderoimana tai asiantuntija-analyysin. Näitä voidaan myös yhdistää, jolloin saat kattavamman kuvan palvelun käytettävyydestä.
Lopputuloksena saat yksityiskohtaisen raportin, jossa käytettävyyden haasteet on luokiteltu vakavuuden mukaan ja mukana on konkreettisia korjausehdotuksia.
Tarjoan fasilitointia yksittäisiin työpajoihin tai työpajasarjoihin, jotka keskittyvät yhdessä sovittujen tavoitteiden saavuttamiseen. Ulkopuolinen fasilitaattori tehostaa tiimin työskentelyä ja luo turvallisen ilmapiirin, joka kannustaa avoimeen keskusteluun ja luovuuteen.
Lopputuloksena saat työpajoissa saavutetut tavoitteet sekä toiveidesi mukaan koottuja tuotoksia ja yhteenvetoja.
Koulutan palvelumuotoilun sekä fasilitoinnin perusteita henkilöstöllesi toiveidesi mukaan.
Kehitetään esteettömiä ja asiakaslähtöisiä palveluita ja kokemuksia yhdessä joko kertaluontoisesti tai jatkuvina kumppanuuksina. Ota yhteyttä ja kerro ideasi tai tarpeesi niin keskustellaan, miten voin olla avuksi!